Op weg naar Maple Ridge - Reisverslag uit Hope, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Op weg naar Maple Ridge - Reisverslag uit Hope, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Op weg naar Maple Ridge

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

20 Juni 2014 | Canada, Hope

Hope ontstond in 1848 en was toen een pelshandelspost van de Hudson’s Bay Company. Talrijke grote houtsculpturen verlenen de stad de bijnaam “Chainsaw Carving Capital” – Hoofdstad van de Kettingzaagbeelden. Hope werd ook ontdekt door de filmindustrie. In deze fotogenieke omgeving werden op de einde van de 20e eeuw Rambo film First Blood en andere Hollywood films opgenomen. De Othello Quintette Tunnels in het in het Coquihalla Canyon Provincial Park zijn dé grote toeristenattractie van Hope. Langs het spporwegtraject dat werd aangelegd tussen 1911 en 1916 en dat tot in 1959 werd gebruikt door de Kettle Valley Railway loopt een wandel- en fietspad. Bij Hope werden ooit vijf tunnels door de granietrotsen gekapt, maar steeds weer vernielden steen- en sneeuwlawines het traject. In 1961 werd het uiteindelijk opgeheven en werd de spporlijn afgeschaft.Op het einde van de 20e eeuw vonden toeristen de weg naar de schilderachitge, bosrijke omgeving en werd er een vrijetijdsweg aangelegd. Ik heb een paar foto’s van Hope en de tunnels bijgevoegd.
In de loop van de middag kwamen we in Maple Ridge aan, waar we harteiljk werden verwelkomd door Helen en haar man John. Helen is een nicht van Hennie. De rest van de dag en de avond hebben Frans en Hennie onder het genot van een borreltje gezellig bijgekletst met de familie.