Osoyoos naar Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Osoyoos naar Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Osoyoos naar Hope

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

19 Juni 2014 | Canada, Hope

Een lange rit van zo’n 235 km naar de campground in de buurt van het Manning Provincial Park. Een prachtige weg over drie passen: de Richter Pass op 682 meter hoogte, de Sunday Summit op 1283 meter hoogte en de Allison Pass op 1432 meter hoogte. Op het einde van de rit doemde het Manning Provincial Park op dat uit meer dan 700 km2 onaangetaste bergwildernis bestaat. De contrasterende landschappen en de rijke flora en fauna worden sinds 1941 beschermd. Het wondermooie traject van de Crowsnest Highway tussen Hope en Princeton deelt het park in tweeën en zorgt ervoor dat alle bestemmingen in het park uitstekend bereikbaar zijn. Het park ondergaat niet alleen de invloed van het vochtige en milde klimaat van de westkust, maar ook van het droge en zonovergoten klimaat in het binnenland. De vegetatie in het park is dan ook zeer gevarieerd en gaat van donkere, oeroude regenwouden in de diepe dalen langs de westkant tot droog grasland in het oosten, van dichte naaldbomenbestanden in de hooggelegen gebieden tot de bebloemde bergweiden bij de hoge bergtoppen.
Korte en lange wandelwegen zijn er in het park te over, maar ook hier waren diverse trails afgesloten. Wij hebben halt gehouden bij de Cascade Lookout, een uitkijkpunt op 2063 meter hoogte. Dit uitkijkpunt kun je bereiken via een 8 km lange zijweg van de Crowsnest Highway. Vandaar hadden we een weids uitzicht op de Amerikaanse Cascade Mountains. Vlak voor Hope hebben we ingecheckt op de Sunshine Valley Campground. Dit RV park heeft ook de beschikking over Indoor Hot Tubs en daar hebben we nog een klein uurtje gebruik van gemaakt. Een heerlijke whirlpool van 100˚F ofwel 38˚C.
Morgen gaan we naar familie van Frans Donders in Maple Ridge, een stad vlakbij Vancouver. Daar blijven we tot zondagmorgen waarna we doorreizen naar Vancouver voor de twee laatste dagen van onze vakantie.