Zonovergoten Okanagan Valley - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Zonovergoten Okanagan Valley - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Zonovergoten Okanagan Valley

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

18 Juni 2014 | Canada, Osoyoos

Gisteren was het al zonnig, maar vandaag hebben we volop kunnen genieten van het mooie weer met temperaturen van 25˚ C. We hadden vandaag een rit van 160 km van Oyama naar Osoyoos. De plaatsen Kelowna en Penticton hebben we links laten liggen en we hebben alleen een koffiestop in Summerland gemaakt aan de oevers van het Okanagan Lake en een lunchpauze in het Okanaga Falls Provincial Park. Daarna zijn we linea recta doorgereden naar de campground in Osoyoos. Het stadje ligt slechts vier kilometer van de grens met de USA. Je waant je hier in een mediterrane streek. De omgeving van Osoyoos is extreem warm en droog en wordt gekenmerkt door een woestijnklimaat zoals in het Amerikaanse zuidwesten. Het land rondom Osoyoos is één van de laatste uitlopers van het Great Bassin, de woestijngordel die grote delen van Amerika beslaat. Dankzij irrigatieprojecten in de Okanagan Valley wist deze streek zich een zekere reputatie op te bouwen als wijnbouwgebied en als dé fruitstreek van British Columbia. Dat was dan ook duidelijk te zien. Hoe dichter je bij Osoyoos kwam, hoe meer fruitkraampjes er langs de weg stonden. De vers geplukte kersen smaakten in ieder geval heerlijk.
Onze campsite lag pal aan het Osoyoos Lake, één van de warmste meren van Canada. We waren redelijk op tijd op de campground en hebben een paar uurtjes heerlijk aan het meer doorgebracht. Even was het schrikken, want onder onze camper kroop een ratelslang. Weliswaar een jong dier, maar dat zijn volgens de kenners de gevaarlijkste. Een security officier heeft de slang opgehaald. Deze wordt voorzien van een chip en dan weer in de natuur teruggezet. Uiteraard niet in de buurt van de campground!

• 19 Juni 2014 - 08:28

Gerrit Van Hoek:

Hoi Sjaak en Marianne.
    Had je die slang niet mee kunnen nemen om hem thuis als tuinslang te gebruiken?? Mooie foto's hoor, roept toch weer veel herrinneringen op van mijn reis door Canada. Groeten Gerrit

• 21 Juni 2014 - 21:16

Karlijn:

Wat een verschillende kanten heeft Canada! Heerlijk zo'n paar mooie dagen er tussen!