Op weg naar de Okanagan Valley - Reisverslag uit Okanagan, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Op weg naar de Okanagan Valley - Reisverslag uit Okanagan, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Okanagan Valley

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

17 Juni 2014 | Canada, Okanagan

Onze volgende stop is Oyama in de Okanagan Valley. Deze zonovergoten en waterrijke valley staat bekend als een succesrijke fruit-, groente- en wijnbouwstreek. Vanuit Revelstoke zijn we verder gegaan op de Trans-Canada Highway tot Vernon. Onderweg een koffiepauze langs het Shuswap Lake in de buurt van Sicamous. Ten zuiden van Vernon aan Highway 97 ligt het Kalamalka Lake Viewpoint. Hier heb je een prachtig uitzicht over de stad Vernon en het Kalamalta Lake. Na de lunch kwamen we na een paar kilometer aan op onze bestemming in Oyama. We hadden een prachtige campground gevonden met slechts 10 campsites. Daar kwamen we pas bij aankomst achter. Gelukkig waren er nog 2 plaatsen vrij. We werden direct al welkom geheten door een aantal campground bewoners die direct een praatje met ons aanknoopten. Wat was het geval? De meeste plaatsen waren verhuurd aan Canadezen die hier van april tot oktober op de campground staan. Zij hebben hun huis verkocht en brengen het gehele jaar door in hun camper. Nou ja, camper! Een bus is er niets bij. Zij wonen elke zomer op deze campground en vertrekken daarna met hun luxe camper naar California, Utah en Arizona om de winter door te brengen: Palm Springs, San Diego etc. Wat een leven!!

• 18 Juni 2014 - 08:52

Gerrit Van Hoek:

Het blijft er mooi. Wat een schitterend land. De leefwijze van die Canadezen is ook wel iets voor jullie denk ik!!! Groet Gerrit

• 19 Juni 2014 - 06:26

Sjaak Kommers:

Ik weet niet of deze leefwijze iets voor ons is. Je zit 5 maanden op de camping ver van alle familie en vrienden. Het sociale leven speelt zich alleen af op de camping. In Oyama was dat een camping met 10 staanplaatsen. Je hebt dus alleen contact met een paar gepensioneerden en af en toe met gasten zoals wij die een nacht blijven. Wij hebben kennis gemaakt met zo'n 5 gezinnen die ons allemaal een hand kwamen geven. Uiterst vriendelijk, dat wel en met iedereen een praatje gemaakt. De meesten hadden hun huis verkocht en trekken jaar in, jaar uit met de camper rond. Tussen oktober en april gaan ze naar het zuiden van Amerika vanwege de zon en in april staan ze weer in Oyama. Dan vind ik het toch wel gezelliger in Nederland.

• 21 Juni 2014 - 21:18

Karlijn:

Nou Ome Gerrit, ik denk niet dat het iets is voor ons pap en mam.... zo lang kunnen we ze niet missen!