Moraine Lake en Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Moraine Lake en Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Moraine Lake en Lake Louise

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

10 Juni 2014 | Canada, Lake Louise

Wij hadden weer een prachtige, zonnige dag en besloten om naar Lake Louise terug te gaan. Samen met een bezoek aan het Moraine Lake was de dag weer goed gevuld.
Moraine Lake (1900 meter) ligt in de Valley of Ten Peaks. De toegangsweg is alleen in de zomer sneeuwvrij en geopend. Op unieke wijze weerspiegelen de besneeuwde pieken van de tien omliggende bergen zich in het meer. Met het toenemende zonlicht verandert de bijzondere atmosfeer van minuut tot minuut en de kleur van het wateroppervlak gaat geleidelijk aan over van het blauwgroene van de ochtend naar een licht turkoois. Het leek vandaag echter wel of het meer nog niet gevuld was. Er dreven nog steeds grote brokken ijs op het meer. Buiten dat hadden we een fantastisch zicht op de Ten Peaks.
Dankzij het zonnige weer zag het er bij Lake Louise (1730 meter) compleet anders uit dan gisteren. Het ijs was bijna van het meer verdwenen. Je zag hier en daar nog een paar grote plakken ijs die met de wind mee het meer uitdreven, maar verder was het meer ijsvrij. Marianne en ik hebben de 3 km lange wandelweg van het begin tot het einde en terug gelopen. Frans en Hennie zijn halverwege omgedraaid. Daarna terug naar campground om het verslag te maken en nog een paar boodschappen in de Lake Louise Village te doen.

• 11 Juni 2014 - 19:24

Ria:

Inderdaad prachtig met die weerkaatsing in het water. Wat een kleuren. Maar Marianne, van dat paleis/kasteel kan ik mij helemaal niets meer herinneren. Groet en nog veel mooi te zien hoop ik.

• 14 Juni 2014 - 22:02

Ans Verheijen:

Hoi lieve buren

Wat een adembenemende foto's. Als ik de verslagen lees, zou ik zo naar Canada willen. Hebben jullie al een sneeuwgevecht gehouden? Ken je de naam van de vogel op de foto?
    Wij zijn vandaag naar Den Bosch geweest. In het Brabants en het Stedelijk waren mooie tentoonstellingen. Deze stad is trouwend altijd gezellig om naar toe te gaan. Morgen familiedag in Bemmel.
    Veel reisplezier. Ik lees met genoegen de verslagen.

Groetjes Ans

• 20 Juni 2014 - 18:57

Sjaak Kommers:

Ans, dat vogeltje is een "clark's nutcracker" ofwel een Amerikaanse notenkraker. Volgens het reisboek is dit een zeldzame verschijning in het Banff NP, maar wij hebben er diverse gezien bij Lake Louise. Ik heb er ook en filmpje van gemaakt, want hij blijf echt voor de toeristen zitten fluiten.

Groeten, Sjaak