Cache Creek naar Clearwater - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Cache Creek naar Clearwater - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Cache Creek naar Clearwater

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

02 Juni 2014 | Canada, Cache Creek

Vandaag een rit van Cache Creek naar Clearwater over zo’n 200 km. Niet zo spectaculair als de vorige dagen, maar er waren toch een paar fraaie uitzichten. Onze camping in Clearwater ligt aan het Dutch Lake. Er is niet veel Hollands aan aan het meer behalve dat we ook hier weer hordes Nederlanders tegen komen. Je vind ze overal op onze route! Ik zag een vraag over het weer en ik realiseer me dat ik hier nog niets over verteld heb. Blijkbaar heeft het de laatste 3 weken flink geregend in deze streek, maar sinds onze aankomst vorige week schijnt overal de zon. Vooral de laatste paar dagen kunnen we ’s morgens en ’s avonds buiten eten. De temperatuur is overdag boven de 20˚ C.
Wij hebben een camper van 25 voet, zo’n 8 meter. Dat is voor Nederlandse begrippen een flinke camper, maar voor hier is dit een gemiddelde camper. Ik heb een foto bijgevoegd van een naar Canadese begrippen grote camper. Daar hangt dan ook nog een auto achter, want je moet wel boodschappen kunnen doen. Wij hebben een aantal Canadese en Amerikaanse stellen ontmoet, die hun huis verkocht hebben en het gehele jaar door in de camper doorbrengen. Daar zouden wij niet aan moeten denken. Dat zouden we trouwens de buurtgenoten ook niet aan kunnen doen (dat denken wij tenminste). Maar hier is het een bepaalde levensstijl. Dit zijn uiteraard allemaal pensionada’s. Morgen gaan we naar het Wells Gray Provincial Park en blijven dan nog een nacht op deze camping.

• 03 Juni 2014 - 09:59

Gerrit Van Hoek:

Leuk te horen dat het goed gaat met jullie. Tja, die campers. Het is dan maar behelpen met een campertje van 8 mtr. Wat zijn de meren daar azuurblauw he. Ook de omgeving van Kamloops is mooi. Wel veel bosbranden geweest 5 jaar geleden. Nog veel plezier.

• 03 Juni 2014 - 17:55

Sjaak Kommers:

Dat was ons al opgevallen, want we hebben onderweg op diverse plaatsen veel verbrande bomen gezien.

• 03 Juni 2014 - 20:44

Fam Van Der Steenhoven:

Papa en mama, wat een mooie verhalen. Zie wel dat jullie aan het genieten zijn. Leuk om het mee te kunnen lezen en wat foto's te zien. De uitzichten zijn echt prachtig.
    Hier ook mooi weer deze week en het schijnt tropisch te worden het weekend.
    Liefs van ons 4

• 04 Juni 2014 - 19:07

Karlijn:

Ik neem aan dat de rechtse camper van jullie is? ;)