Whistler naar Cache Creek - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Whistler naar Cache Creek - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Whistler naar Cache Creek

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

01 Juni 2014 | Canada, Cache Creek

Na ons verblijf op de prachtige camping in Whistler hebben we Highway 99 naar het noorden genomen om op onze volgende plaats van bestemming te komen. Even na Whistler verandert de naam Highway 99 in Duffy Lake Road. Met een grote bocht gaat het gedurende 104 km noordwaarts naar Lillooet. Onderweg zijn we naar de Nairn Falls gelopen. Verder zagen we de heerlijke panorama’s van de besneeuwde Cayoosh Range, een bergketen in de Coast Mountains. Gelukkig is deze weg sneeuwvrij van juni tot oktober. Een spectaculaire rit door typische Canadese berglandschappen en tukooisblauwe meren waaronder het Seton Lake. Bij het Seton Lake hebben we geluncht. Op eeen paar plaatsen hadden we afdalingen van 13%! Maar daar hadden onze campers geen last van. Na Lillooet ging het over een rustige en vlakke weg gedurende 75 km naar onze volgende stop in Cache Creek.