Victoria naar Nanaimo - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Victoria naar Nanaimo - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Victoria naar Nanaimo

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

30 Mei 2014 | Canada, Victoria

We hebben onze eerste camping gehad en zijn vandaag van Victoria via Sooke, Port Renfrew en Lake Cowichan naar Nanaimo gereden. Een heel mooie rit van ongeveer 240 km. Tot aan Cowichan op binnenwegen gereden, waarbij de snelheid niet boven de 60 km kwam. Omdat dit stuk nogal wat tijd in beslag nam, hebben we Duncan rechts laten liggen en zijn direct naar Chemaines gereden. Soms moet je keuzes maken en we hebben dus de totempalen in Duncan gemist.Chemaines staat bekend om zijn 36 muurschilderingen. Aan de hand van deze gevelschilderingen krijgt men een virtuele rondleiding door de bonte geschiedenis van Chemaines. Deze stad is ook een begrip geworden in de wereld van het sportduiken. In 2005 werd er voor de kust een afgedankte Boeing 737 tot zinken gebrachtom op die manier rifvormende flora en fauna aan te trekken en en mooi duikgebied te creëren. Ik moet dus nog een keer terug om hier te gaan duiken. Na ons bezoek aan Chemaines zijn we verder gereden naar de Living Forest Oceanside Campground in Nanaimo. Hier blijven we vannacht om morgen de ferry van Nanaimo terug naar het vaste land te nemen.

• 01 Juni 2014 - 19:40

Gerrit Van Hoek:

Hoi Jaak en Marianne. Ziet er allemaal goed uit. Ik hoop dat de oostzijde van victoria eiland net zo mooi is als de westzijde. Hoe waren de tuinenvan Bouchart?? greets Gerrit