Scenic Marine Drive en The Butchart Gardens - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu Scenic Marine Drive en The Butchart Gardens - Reisverslag uit Victoria, Canada van Sjaak Kommers - WaarBenJij.nu

Scenic Marine Drive en The Butchart Gardens

Door: Sjaak Kommers

Blijf op de hoogte en volg Sjaak

29 Mei 2014 | Canada, Victoria

Na het ontbijt zijn we via de Scenic Marine Drive naar The Butchart Gardens gereden. De Scenic Marine Drive volgt de kustlijn en loopt langs het zuiden en het oosten om Victoria heen. De weg gaat ook door enkele van de mooiste woongebieden van de stad. Bij Oak Bay hebben we koffie gedronken en ons vergaapt aan de vele dure jachten die in de haven liggen. The Butchart Gardens, 22 ha groot, is een populaire attractie ten noorden van Victoria. Deze botanische tuin is in 1904 in een oude kalksteengroeve aangelegd door Jenny en Robert Pim Butchart. De familie Butchart is nog steeds de beheerder van deze tuin die elk jaar rond de 1 miljoen bezoekers trekt. Gelukkig was het vandaag redelijk rustig en hadden we de ruimte om alle prachtige bloemen en perken te bewonderen.

• 30 Mei 2014 - 21:28

Gerrit Van Hoek:

Hoi Sjaak en Marianne. Stoere campers hoor!!The Butchart Gardens zijn prachtig. Zo zie je maat wat ze van een steengoeve kunnen maken. Ik hoop dat jullie nog veel plezier beleven aan die prachtige reis door west Canada. Veel groeten Gerrit